Sunday, November 21, 2010

S.E.P.I

Sepi hati terjadi lagi...
mungkin sampai mati aku sepi...
Biar senyum hadir dihariku...
Namun ini hanya ada di bibir...
di bibir saja...
Aku ini yg bisa mengerti...
Walaupun yg lain mau mengerti...
Namun berat beban hidupku...
Biarkan saja...
Biar saja hanya ku yg tahu...
Sejarah cinta dan hidupku...
Penuh duri dan byk ranjau...
Butuh kesabaran yg penuh...
Utk tetap ku berdiri...
Ada saatnya ku bicara...
Bila hatiku telah bulat...
Sepanjang ku bisa atasi semua...
Aku tetap diam...

Saturday, November 20, 2010

M.I.S.H

Mish sumthing or mish some1...tp ape n sape ye...x taw lahh..tp mmg ade pasaan rndu skang nie...teramat sgt...nape mesti nk rndu ye???sakit plak rasenye pasaan rndu nie...kdg2 rase x suke dgn pasaan nie...tp smuanya kan dtg dr ALLAH...trima dgn seadanya...dan yg pasti aku cube tuk elakkan...supaya aku sentiasa rase tenang...rasenye aku x mampu nk smpan lame2 lg...tp apa yg ptt aku buat ye...NOTHING...aku x mampu buat ape2 pun...ape yg bley aku buat...SABAR...SABAR...SABAR dan truskan BERSABAR...itu je yg dpt aku lakukan...slain dr aku menangis...mungkin dgn tangisan lega skit aku rasa...dan sntiasa berdoa pd-NYA...dan ape yg aku luahkan pd blog pun sdikit sbyk dpt melegakan ape yg aku rasa...rasanya takat nie jep coret2 aku...sekian...
'Aku yg kerinduan'

Friday, November 19, 2010

19/11/2010

Apa yg aku rasa saat nie???Apa yg aku rasa smalam???Apa yg aku rasa esok???
Gembira,Sedih atau Takut...
Tau ke dowg apa yg aku rasa???tak...dowg takkan tau sbb dowg yg suke menyakiti...betul ke aku atau salah ke aku???ptt ke dowg buat aku mcm nie???knapa aku mesti terima smua nie???takdir yg maha ESA...Aku redha dgn kehendak-MU...aku pohon berilah aku kekuatan tuk aku terus mrnghadapi sgala dugaan yg mendtg...
terasa berat tuk dipikul...terasa sakit tuk ditelan...tapi aku gagahkan demi mereka yg aku syg...siapa mereka???biarlah aku yg tau...knape aku sesedih nie???biarlah hati yg menyimpan...
bersabarlah 'hati'...smuga aku mampu bertahan...
 

Thursday, November 18, 2010

Aidiladha 2010

Assalamualaikum...
Hari nie da masuk hari kedua Aidiladha...nothing special...raya berjln seperti biasa...smlm kakak2 aku dtg lah rmah...tp hari nie dowg sbuk agknya...aku pun x berjln kemana...hubby kje x pat cuti...so aku melayan ank2 dirumah je lah...smlm kami beraya mah abh aku kat Bkt Berlian...ok lah...kami g pun x lame coz abh aku masih x brape shat lagi...kami mkn2 then balik...sempat lah snap beberapa pic...




nie kak long aku nga cbuk tgk tv...



nie kakak aku yg ke-3...sbalah ye yg nyebok tue ank bua aku yg 1st...kiranya ank kak long aku lah...



haa...yg nie mcm biasa lah...aku dgn hero2ku...cumillss tak...wawawa...



mase kat rumah aku...bergaya jep...



muke nk tension jep...wakakakak....



weeee....cumils x kami...lalalla...pasan kan...k lah takat nie jep aku conteng2...nk titon da....sekian wassalam...

Tuesday, November 16, 2010

Coret2 Aidiladha...

Assalamualaikum...
Salam Aidiladha pd semua keluarga dan sahabat handai...mlm nie agak sejuk...bkn mlm nie jer...tiap2 mlm pun sejuk gak...al-maklumlah skang kan musim ujan...Mlm nie tggal lah aku bersama suami dan hero2ku serta mak dan abgku...yg lain smuanya da blik kerumah masing2...ye lah derang nk beraya dirumah sndri n rumah mentua msg2 jgk kan...tahun nie raya biasa2 jep...takde yg spesel...skadar wat ktupat n masak rendang...kuih????mak aku mesti nk belinya...utk cucu2nya...adelah kuih bahulu,ros n bangkit...kek???aku rasa mcm takde mood nk wat kek...tgklah esok ker aku wat...heheheh...x tawlah ari nie aku mcm kekurangan MOOD plak...biasanya raya aku msti nk wat kek...tahun nie x plak...sorie lah pd smua family...esok2 klu rajin daku wat lah ye...hehehe...
Agenda utk esok...x kemana pun...stakat g raya mah abh jep...abh x brape shat...jdk kami smua merancang nk pegi jep braya rumah abh...mana2 pun bleykan...jnji dpt bersama smuanya...lgpun suami tersyg kne keja separuh hari esok...smuga smua berjln dgn lncar esok...
'SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA'

Monday, November 15, 2010

Can i Help U...

Assalamualaikum...
Can I Help You satu rancangan yg biasa berkumandang dlm radio ERA...aku x brape nk ingat pkul bape sbb aku x brape nk mengikuti segmen tu...Aku rasa segmen tu agk keras sdikit..bkn keras ape...segmen tu mcm merendahkan martabat bangsa kite sendiri iaitu bangse MELAYU...bukan aku nk wat tduhan melulu...tp bygkan lah biler yg dipanggil semuanya berbangsa MELAYU...mcm x ptt jer...rase mcm mengaibkan pun ade...itu pd pendapat aku...mmg lah kite x nmpak sape org tu...atau kite x knal sape org tu...tp pd sape yg mengenali org tu...ape pulak kutukan yg dowg dpt...rasenye mcm terlebih pulak rancangan sebegitu...spatutnya buatlah segmen yg lebih membina...bkn yg drop kan org lagi...knape x buat segmen yg dpt memajukan bangse melayu sendiri...kan lebih bgus...atau buat segmen bahasa inggeris utk yg x berape fasih...buat secara percuma...bkn ker lebih mulia dr mengaibkan org...aku pun x tau lah mcm mane org yg cipta idea nk buat segmen yg bley memalukan tu...sian pd mangsa2 tu semua...bersabarlah ye...maaf kpd radio ERA...ini sekadar pandangan sy sbgai rakyat malaysia...

"LEBIH BAIK kITA MENCARI KEBAIKKAN DARI KITA MENCARI KEBURUKKAN"

Sunday, November 14, 2010

Manusia Berhadapan Dengan 6 Persimpangan

Iblis Di Depanmu:
Mengajak manusia meninggalkan agama islam,
Sesiapa yang memenuhi ajakan iblis, maka hilanglah agama dari dirinya.

Jiwa Di Sebelah Kananmu:
Menghasut manusia melakukan perkara maksiat.
Sesiapa yang mengikuti tuntutan jiwa, maka hilanglah darinya nilai nyawanya.
Nafsu Di Sebelah Kirimu:
Mendorong manusia memenuhi syahwat.
sesiapa yang terdorong pada nasu, maka hilanglah akal dari dirinya.

Dunia Di Belakangmu:
Menghalang manusia dari memilih hari akhirat.
Sesiapa yang terpedaya pada hidup keduniaan, maka hilanglah hari akhirat dari dirinya.
Anggota Berada Di Sekitar Tubuhmu:
Menggalakkan manusia melakukan dosa.
sesiapa yang mematuhi kehendaknya, maka hilanglah syurga dari dirinya.

ALLAH Di Atasmu:
Membawa manusia menuju ke syurga.
sesiapa yang sentiasa bertaqwa akan mendapat keberkatan dan keampunan.
orang yg meninggalkan larangannya, maka hilanglah kejahatan dan terlepas dari seksaan.