Saturday, November 13, 2010

KURUS ATAU GEMUK????

Assalamualaikum...
selamat pagi malaysia...cuaca pagi nie mendung,sejuk dan hujan...sedap sungguh tdo tp malangnya x pat aku nk tdo smpai tengahari...da biase bgn seawal pg...anakanda aku yg kecil tu smemangnya bgn pepg bute lg...xde can mamanya nk tdo lame2...huhuhu...biasalah klu ade ank kecil kan...kne byk bersabar skit...dugaan pasti bnyk...lgpun bgn pg2 aku nk exercise...rasenye bdn da makin membesar suda...huhuhu...sedey btul...memndangkan aku da bkk citer psl bdn nie aku nk lah citer psl 'Kurus atau Gemuk'...
 rasenye semua wanita2 n gadis2 dlm dunia nie sgt2 mengidamkan bdn yg cantik n seksi...seksi ker???hehehe...mestilah kan nk bdn slim melim kan...sapelah yg nk gemukss kan...opsss...aku gune bhase yg comel skit lah...sape nk montok kan...aku pun xnk...tp bley ker??mmpu ker??aku tny2 dri sendri...bley ker aku jdk kurus spt yg aku idam2 kan...antara owg yg sgt aku kagumi ialah...
haa...nielah...beliau sgt2 cantik...sgt manis...cute...beliau pndai jg bdn...aku teringin tuk dpt bdn yg slim melim cam beliau...tp mmpu ker ekk...rasenye susa kot...ye lah aku da beranak 3...nk trun 1kilo pun blum tentu bley...kne lah aku byk bersaba...bler montok nie kurang keyakinan diri...nk pkai bju atu seluar ape pun susa...sampai pening2 pale aku pikirkan...sadis toll...suami...ye mmg x kesa..biler aku suara kan aku nk kurus...ye akan bg aku semangat...x penah ye drop aku...ye x kesa aku nk kurus ker atau bdn aku cam skang ker...tp aku yg xnk coz aku nk jg kesihatan aku...bkn sekadar nk jg kecantikkan aje...tp nk jg kesihatan juga...klu da montok bdn cepat letih...yg x best tue bler byknye spare2 tyre...alahai...malunye...apelah yg ptt aku buat nie...diet???sememangnya aku berdiet...kdg2 aku give-up juga...bile dtg give-up tue aku cpt2 sedarkan diri aku nie supaya berusaha keras...bkn senang nk jdk senangkan...biler owg yg montok nie slalu akan digelakkan owg...nape ye???ptt ker kte nk gelakkan owg  kutuk owg???jgn lupe 'tuhan byr cash'...ari nie kite gelakkan n kutuk owg...akan dtg kite balik yg kne...aku slalu ngatkan diri aku jgn suke ngate owg...bler terasa nak ngate owg aku akan cpt2 istifar..takut kne kat diri sendiri balik...jdk x payah lah nak pertikaikan bdn owg lain...jg bdn sendiri suda...kurus atau gemuk bkn masalah owg lain tp masalah kite sendiri...
semoga aku mampu kuruskan badan lps nie...
i'ALLAH...  

No comments:

Post a Comment