Photobucket

Thursday, November 11, 2010

Pengalaman

Assalamualaikum...
kembali bersiaran skali lagi...Kembalinya daku kali nie utk berkongsi tentang pengalaman aku berkerja...skarang nie pun berkeja gak..keja jg rumahtanggaku...lalalalala...crite psl pekerjaan...aku paling suke sewaktu aku keja di 'KFC'....seronok sgt...mmg payah nk lupe semua kenangan kat situ...keja kat kfc agak mencabar skit lah...bkn takat mencabar jep...abis luke2 tgn,kaki,leher maupun muke...klu dok kat cashier takde lah cedera pun...cashier tugasnye amik pelanggan jer...mase mule2 aku diambil berkeja kat situ...aku interbiuw dgn Sir Nishan...ye antara manager yg paling sporting kat situ....keja ngan ye sgt senang...ye pun sorg manager yg amik tau tntng kebajikan staff2 ye...nak tgk ye mara...jgn harap lah coz ye x pnh mara...klu ade staff yg wat salah ye akn wat 'table talk'...sekurang2nya bile ye wat gtu staff xde lah malukan...ye pndai amik aty staff...selain dr ye manager yg amat aku kagumi Sir Muis n Miss Aida...dowg pun sgt sporting same mcm sir nishan...itu antara manager2 fav aku lah...
Mase mula2 aku diambil berkeja dowg letak aku kat cashier...seyez aku kne buli ngan staff yg lme kje kat situ...mmg nk menangis mulenye...tp aku gagahkan dri demi ank2 aku...mule2 aku x rapat dgn sesape kat situ...aku x pandai sgt nk berkawan...mujur lah abg aku kje kat situ...xdelah boring sgt...kat kfc x perlu risau tentang mane nk makan...staff mmg dpt meal masing2...x pyh nk rebut2...heheheh...aku x amik pun meal aku...slalunye aku bwk balik bg ank2 yg mmg da menanti kat rumah...maklumlah time tue papa dowg masih blaja lg...so jarang lah dowg dpt mkn kfc...mama dowg da kje kat situ smpai da xnk mkn g da mereka...hehehehe...
lpas dr sebulan aku pun ditukarkan department lain...jgn terkejut coz aku ditempatkan ke department COOK...mmg aku yg mtk coz aku mls nk layan costemer yg tah pape...dok kat cook kte x nmpk owg2 tue semua...biler masuk jep kat cook mcm biase aku dibuli lg...kali nie aku dibuli oleh kaum adam...kaum adam tu plak sahabat merangkumi adik aku...kami mmg sgt rapat da mcm adik beradik...Rudy namenye...skang ye pun da jdk manager...rudy byk bg tnjuk ajar kat aku...tntng semua...ye mmg x kdekut ilmu...smpaikan aku dpt recognize utk cook department...semuanya kerna tnjuk ajar ye...thank u Rudy...bler da kne masak aym nie mestilah kne wat keja berat kan...antara keje2 yg aku ase mmg mencabar diri aku nie biler ade katering order...adushhh..mmg sakit ar pastue...mane x nye...bler ade kilang2 yg order aym2 tue bkn skit2...order smpai beratus2...kdg2 beribu pun ader...slh satu cntoh aym katering mcm kat bwh nie...




nie bru bape colla jer...mmg sakit sume anggota bdn lah...tobat aku nk handle katering...flat abis aku pastue...slalunye biler ade order cm nie kiteowg akn masuk keja kul 3pg...siankan...nasib skang da benti kje...hehehehe...tp xpe lepas je siap msk n packing sume kiteowg akn dpt habuan msg2...



nielah habuan yg kami dpt...bkn nie jer mcm2 lg...2 dlm kfc...lua kfc x kire lg...hehehe...sronok kje kfc nie...mkn jer lahh...dok kat cook n back-up lah untung...mkn jer...jgn jeles cashier...hehehe...



rndu plak nk kje balik...walaupun kje aku x memerlukan pakaian formal atau pakai high heels n make-up...aku enjoy n hargai pekerjaan aku...bialah owg nk kata keje aku x standard atau busuk bau aym...lantak lah...aku x mtk duit kowg pun n x nyusahkan kowg pun...lalalalala...aku bahgia kje situ...

'I Love KFC'...thanks kpd semua manager n staff yg byk membantu slame nie...love u all...

No comments:

Post a Comment